Kasza ekologiczna na słodko – poznaj 4 pomysły na smaczne śniadania

Zastanawiasz się, jak włączyć wartościowe składniki do diety dziecka, w smaczny i ciekawy sposób? A może znudziły Ci się tradycyjne śniadania i szukasz pomysłów na efektowne zmiany w kuchni? Mamy na to sposób! Podpowiadamy, jak przyrządzić kaszę ekologiczną na słodko. Szybko przekonasz się, że proste inspiracje, to w konsekwencji prawdziwa rewolucja w kuchni!

Kasza ekologiczna – jaka będzie Ci potrzebna?

Zanim przystąpisz do działania, zadbaj, by w Twojej kuchni znalazły się odpowiednie składniki, a zwłaszcza – kasza ekologiczna w różnych odsłonach! W e-sklepie Strefa Zdrowia możesz kupić wszystkie potrzebne rodzaje – kaszę jaglaną, jęczmienną, kuskus i inne.

Poza kaszą przydadzą Ci się chęci, odrobina wolnego czasu, a także – ulubione bakalie. Zatem, jak przygotować słodkie śniadania w kilka minut? Podpowiadamy!

1. Zastąp owsiankę, jaglanką i zrób to smacznie

Przyjęło się, że to owsianka jest najlepsza na śniadanie. Tymczasem okazuje się, że z powodzeniem może zastąpić ją jaglanka, czyli odpowiednio przygotowana kasza jaglana. Dlaczego jest doskonałym wyborem na pierwszy posiłek? Przede wszystkim dlatego, że dostarcza odpowiednio dużo białka, witamin z grupy B, żelaza i miedzi. Co więcej – sucha, w zaledwie kilka minut pozwala się zamienić w doskonałe śniadanie. Pamiętaj jednak, by przed przyrządzeniem przepłukać ją zimną wodą. W ten sposób pozbędziesz się charakterystycznej goryczki, która mogłaby zepsuć smak.

Tak przygotowaną kaszę ugotuj zgodnie z instrukcją zamieszczoną na opakowaniu, a następnie – przestudź i połącz z kilkoma łyżkami mleka (do uzyskania pożądanej konsystencji). Całość połącz z bananami, orzechami włoskimi i miodem.

2. Kasza jęczmienna na słodko

Dotychczas miałeś okazję jeść kaszę jęczmienną wyłącznie w wersji „na słono”, z mięsem lub w krupniku? Czas to zmienić, zwłaszcza że równie dobrze smakuje przyrządzona słodko. Wystarczy ugotować ją na mleku i połączyć z ulubionymi dodatkami – jogurtem naturalnym i świeżymi owocami, musem z owoców mrożonych lub bakaliami. W każdej konfiguracji będzie doskonała!

3. Kasza gryczana na śniadanie – sprawdź, jak przyrządzić ją na słodko

Kasza gryczana dotąd kojarzyła Ci się wyłącznie z daniem obiadowym? Nic dziwnego – charakterystyczny zapach i smak sprawiły, że niewielu odważyło się na eksperymenty z tym składnikiem. Na szczęście znaleźli się tacy, którzy szukali nowego pomysłu na tę kaszę ekologiczną! Tak powstała gryczanka, czyli kasza gryczana na słodko. Jak ją przygotować?

Decydując się na słodkie śniadanie, sięgnij po niepaloną kaszę gryczaną. Tylko taka będzie miała odpowiednio łagodny smak i pozwoli Ci przyrządzić doskonałe danie. Wystarczy ją przepłukać, zalać wodą z sokiem z jednej limonki i pozostawić na całą noc. Rano odcedzoną kaszę ugotuj z mlekiem i podaj tak, jak lubisz – z jogurtem, musem, owocami lub bakaliami. Całość, zależnie od wykorzystanych dodatków, możesz dosłodzić miodem lub ozdobić miętą.

4. Kuskus ze słodkimi dodatkami

Jeśli zwykle nie masz czasu na przygotowywanie śniadań, z pomocą przyjdzie Ci kuskus. Odpowiednią ilość suchej kaszy ekologicznej należy zalać wodą lub mlekiem (około 1 cm ponad powierzchnię przygotowanej porcji), a następnie – dodać mleczko kokosowe i ulubione bakalie. Doskonale sprawdzą się rodzynki, migdały i gorzka czekolada.


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*