Witaminy cz.2

Ciąża
Planując ciążę, warto dużo wcześniej zadbać o to, aby dostarczyć organizmowi potrzebnych witamin. Ich niedobór może powodować komplikacje podczas późniejszej ciąży. Witamina B12 jest niezbędna jeśli chodzi o płodność. Jej niedobór może powodować problemy w owulacji i może być jedną z wielu przyczyn powtarzających się poronień. Inna ważna witamina to witamina D, żelazo, cynk, oraz witamina B6. Ta ostatnia może pomóc uniknąć nawracających nudności i wymiotów, we wstępnych etapach ciąży.

Dla dzieci
Witaminy to jeden z najważniejszych i niezbędnych składników diety każdego dziecka. Warto zadbać o to, aby nasze dziecko miała zapewnioną codzienną, wysoką dawkę witamin i minerałów, odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój i wzrost. Jednym z tych pierwiastków jest magnez. Jego niedobór może prowadzić do drażliwości, nadmiernego zaniepokojenia, lęków oraz trudności w uczeniu się. Oprócz magnezu ważny jest cynk, żelazo, witamina B1 i B6. Te i pozostałe składniki znajdują się w niniejszej kategorii.

Magnez
Magnez jest potrzebny do efektywnego funkcjonowania nerwów i mięśni. Pomaga budować i wzmacniać kości, a także reguluje stały przepływ krwi. Objawy, które wskazują na potrzebę zwiększenia ilości magnezu w naszej diecie to: bóle mięśni, osłabienie, przyspieszone bicie serca, brak równowagi poziomu cukru we krwi, bóle głowy i wysokie ciśnienie. Kiedy poziom magnezu jest niski, mięśnie są napięte i sztywne. Prowadzi to do ich zmęczenia i skurczów i zmęczenia. Organizm nie może zwiększyć produkcji magnezu – musi on być przyjmowany w żywności lub tabletkach.


1 Komentarz

  1. Organizm nie jest w stanie przyswoić wszystkich witamin i minerałów występujących w pożywieniu, dlatego tak ważne jest, aby regularnie mu je dostarczać w postaci suplementów diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*