Witaminy cz.3

Wapń

Przyjmowanie wapnia jest niezbędne dla posiadania zdrowych kości i zębów. Stały poziom wapnia we krwi jest także istotny dla prawidłowej pracy serca, oraz poprawnego funkcjonowania nerwów i mięśni. Wapń jest także potrzebny dla wielu codziennych, lecz ważnych funkcji fizjologicznych: skurczu mięśni, stymulacji nerwów, uwalniania hormonów i prawidłowego funkcjonowania enzymów. Prawidłowa zawartość wapnia stabilizuje aktywność wielu białek i enzymów. Obfite źródła wapnia to sery twarogowe, mleko, jogurty i nasze witaminy!

Witamina C

Witamina C jest potrzebna do tworzenia naczyń krwionośnych, leczenia blizn i ran, a także urazów skóry, ścięgien i więzadeł. Witamina C jest aktywnie zaangażowana w tworzenie neuroprzekaźnika, odgrywającego kluczową rolę w czynności mózgu. Witamina C działa jako silny antyoksydant. W niewielkich ilościach może zwalczyć szkody spowodowane przez wolne rodniki, które są ubocznym produktem przemiany materii. Akumulacja wolnych rodników jest związana z procesem starzenia się, dlatego witamina C opóźnia te efekty, czyniąc nasze ciało dłużej młodym.


2 Komentarze

  1. Systematycznie przyjmowane witaminy wzmacniają naturalną odporność, ułatwiają regenerację ciała podczas wysiłku oraz pozwalają zniwelować uczucie stresu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*