Czy można jeść masło orzechowe podczas diety?

Orzechowe masło w diecie to popularny przysmak i dodatek do wielu potraw. Przy tym wiele osób zastanawia się, czy można jeść masło orzechowe podczas diety odchudzającej. W dzisiejszym tekście rozwiewamy wątpliwości osób, którzy dbają o linię.

Odchudzasz się i nie masz pewności, czy orzechowe masło w diecie odchudzającej to dobry pomysł? Mamy dobrą wiadomość. Podczas diety odchudzającej nie musisz rezygnować z tego przysmaku. Redukcja tkanki tłuszczowej jest o wiele skuteczniejsza, kiedy spożywasz potrawy o niskiej zawartości cukru lub niskim indeksie glikemicznym. Na szczęście masło z orzechów ma bardzo mało cukru, za to dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych.  – Jakim więc cudem odchudza? – zapytasz. Otóż badania wskazują, że takie masło w diecie może wspomagać proces utraty wagi, ponieważ wspomaga spalanie kalorii. Dodatkowo nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w orzechach obniżają poziom złego cholesterolu i redukują ryzyko chorób serca.

Masło orzechowe pomaga walczyć z podjadaniem

Co także istotne, spożywanie niewielkich ilości masła orzechowego pomaga w walce z podjadaniem. Orzechy mają bowiem niski indeks glikemiczny, więc energia uwalniana jest stopniowo do organizmu. Dzięki temu obniżają apetyt, a ty masz dużo mniejszą ochotę złamać zasady diety i sięgnąć po słodką lub słoną przekąskę. Nie twierdzimy oczywiście, że pasta z orzechów jest niskokaloryczna, bo to nieprawda. Porcja 100g to ok. 581 kcal. Mimo to wiele osób je niewielkie porcje pasty orzechowej podczas diety odchudzającej właśnie dzięki temu, że pomaga ona oszukać głód i daje uczucie sytości.

Skład masła orzechowego a odchudzanie

Orzechowy przysmak i odchudzanie to dobrana para pod dwoma warunkami. Po pierwsze nie należy się masłem objadać, to oczywiste. Po drugie zaś istotny jest jego skład. Będąc na diecie należy spożywać masło zrobione w 100% z orzechów, bez żadnych dodatków, cukru i utwardzonego tłuszczu (zwłaszcza palmowego). Patrzmy także na wartości odżywcze produktu. Np. masło orzechowe Maslove w 100g ma 46 g tłuszczu, 12 g węglowodanów, 8,5 g błonnika i aż 26 g białka. Jest to zatem dobra przekąska dla osób uprawiających sport. Ilość kcal zależy też od orzechów, z których zrobiona jest pasta, jednak różnice nie są aż tak drastyczne. Wybieraj więc smarowidła z orzechów, jakie lubisz, np. z pistacji, orzechów laskowych czy nerkowca.

Jeść czy nie jeść?

Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy można jeść masło orzechowe podczas diety, to zdecydowanie tak. Kalorie pochodzące z orzechów są zdrowe, w przeciwieństwie do tzw. pustych kalorii z fast foodów czy słodyczy. Zamiast kupować chipsy, paluszki czy krakersy lepiej zaopatrz się więc w kilka rodzajów masła. Pamiętaj też, że racjonalne i skuteczne odchudzanie zakłada zbilansowany i zdrowy jadłospis, a nie drastyczne zredukowanie kalorii. Jeśli chcesz schudnąć po prostu nie przekraczaj 25-30 g pasty orzechowej dziennie, czyli dwóch łyżek stołowych. Orzechowe masło w diecie w takiej porcji jest wystarczające jako dodatek do śniadania, deseru czy obiadu.


1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*