Dlaczego warto jeść awokado? Wartości odżywcze

Awokado to popularny egzotyczny owoc, który swoich wyglądem przypomina nieco gruszkę. Jest częstym dodatkiem do różnych dań, ale jego największą zaletą są liczne właściwości zdrowotne i lecznicze. Duża zawartość witamin i minerałów sprawia, że jest to rośliną, po którą warto sięgać.

 

Czym jest awokado, skąd pochodzi?

Awokado to owoc rosnący w klimacie tropikalnym i subtropikalnym, między innymi, można spotkać go w Meksyku oraz krajach Ameryki Południowej. Rośnie na drzewach wiecznie zielonych, a do Europy trafiło w XVII w. Kształtem przypomina gruszkę i posiada seledynowy, bardzo soczysty miąższ. Choć jest to owoc typowo tropikalny, w Polsce także zyskuje on na popularności i w sklepach można z powodzeniem znaleźć go na półkach. Coraz częściej można go spotkać w polskiej kuchni, ciekawe informacje o tym, jak jeść awokado zobacz na Podsuwam.pl. Wbrew temu, co wielu sądzi, owoc ten może znaleźć szerokie zastosowanie kulinarne. Dodatkową zaletą jest szeroka gama właściwości odżywczych, jakie posiada.

 

Jakie wartości odżywcze ma awokado?

W odróżnieniu od wielu znanych nam owoców awokado charakteryzuje się bardzo wysoką zawartością tłuszczy nienasyconych, ale ponieważ są one w pełni naturalne, są także zdrowe. Posiada także znaczną ilość białka, a także takich składników mineralnych jak beta-karoten, kwas pantotenowy, antyoksydanty, błonnik i fitosterole. Nie można zapomnieć także o takich składnikach jak magnez, cynk, miedź, mangan, potas, fosfor oraz wapń. Rzecz jasna, awokado jest także źródłem węglowodanów.

 

Jakie witaminy posiada awokado?

Ten niewielki owoc jest prawdziwą bombą zawierającą wiele minerałów i witamin. Te pierwsze zostały wymienione już wyżej, teraz czas na drugie. Znajdą się tutaj witaminy: A, witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6), C, E, K, H. Nie można też zapomnieć o kwasie foliowym, czyli witaminie B9 i B11, które są tak ważne, szczególnie w przypadku kobiet w ciąży. Co ważne, aby owoc zachował wszystkie składniki odżywcze, powinien być spożywany na surowo.

 

Ile kalorii ma awokado?

Z racji tego, że awokado posiada bardzo dużą ilość tłuszczy, sprawia to, że jest on owocem bardzo kalorycznym. Na 100 g owocu, przypada aż 160 kcal, co może być bardzo zaskakujące. Warto pamiętać jednak o tym, że dochodzą to tego także liczne wartości odżywcze, minerały i witaminy. To sprawia, że awokado jest źródłem przede wszystkim zdrowych kalorii, których nie powinno się obawiać.

 

Jakie właściwości zdrowotne ma awokado?

Dzięki temu, że awokado jest tak bogate w składniki odżywcze, jednocześnie jest on jednym ze zdrowszych owoców o licznych właściwościach leczniczych. Jego spożywanie może działać profilaktycznie, w celu zapobiegania wielu schorzeniom. Ma on między innymi właściwości przeciwzapalne, regulujące ciśnienie krwi i poziom cukru, a także wspomagające układ immunologiczny. Oprócz tego obniża cholesterol, zmniejsza ryzyko chorób serca, utrzymuje równowagę wodno-elektrolitową i poprawia pracę mózgu.

Choć owoc ten jest bardzo bogaty w tłuszcze i dość kaloryczny, jednocześnie wspomaga także odchudzanie. Dzieje się tak, ponieważ jest bardzo sycący, co pozwala na lepsze kontrolowanie apetytu. Często wśród pozytywnych właściwości awokado wymienia się także wspomaganie wzroku i wpływ na lepszą kondycję skóry. Przeciwdziała także rozwojowi miażdżycy oraz skutecznie walczy z wolnymi rodnikami.


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*