Magnez

Magnez to bardzo ważny pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Bierze udział w prawie wszystkich procesach komórkowych, ale również i trawiennych. Pełni ważną funkcję w układzie odpornościowym, a także krwionośnym. Skąd jego niedobory, mogą być wyraźnie odczuwane.

Jak objawiają się niedobory magnezu?

Objawy niedobory magnezu zazwyczaj kojarzone są wyłącznie ze skurczami mięśni, czy ich drżeniem. Jednak symptomów może być znacznie więcej. Do najważniejszych należy spadek odporności, większa męczliwość, brak energii, rozdrażnienie, problemy ze snem, bóle głowy, kołatanie serca, czy nerwobóle. Silne niedobory można więc łatwo pomylić z objawami stresu. Warto zwrócić również uwagę, iż magnez jest niezwykle istotny pod względem układu rozrodczego – jego niedobory mogą negatywnie wpływać na płodność – zmniejszać ruchliwość plemników, a u kobiet stać za problemem z utrzymaniem ciąży.

W jakich sytuacjach może brakować nam magnezu?

Niedobory magnezu mogą mieć różne podłoże, jednak najczęściej stoją za tym złe nawyki żywieniowe. Spożywanie zbyt małej ilości produktów zawierających magnez, czy przyjmowanie dużej ilości środków moczopędnych, takich jak niektóre leki, czy nadużywanie alkoholu. Niedobory magnezu mogą się pojawić również przy przewlekłych biegunkach, czy chronicznym stresie.

Jak uzupełnić niedobory magnezu?

Wybierając odpowiedni produkt do uzupełnienia magnezu należy pamiętać o tym, że różne preparaty będą miały inne parametry, a co za tym idzie inną skuteczność. Wybierając magnez sprawdźmy czy został zarejestrowany jako lek, czy jako suplement diety. Jeśli wiemy, że mamy niedobory – wybierzmy lek, natomiast gdy chcemy tylko zapobiegać niedoborom to wystarczy nam suplement diety. Na opakowaniu zwróćmy uwagę na rodzaj związku magnezu – on również będzie stanowił istotne kryterium skuteczności preparatu. Według researchu serwisu Mózgi.pl najlepiej wchłania się cytrynian, a najgorzej tlenek magnezu. Dobrą przyswajalność wykazują również – glukonian, mleczan, wodoroasparaginian i chlorek magnezu. W razie jednoczesnych niedoborów witaminy B6, wapnia czy potasu, powinno się zastosować preparat magnezu z ich dodatkiem. Niedobory witaminy B6 zmniejszają wchłanianie magnezu.

Więcej: https://mozgi.pl/jaki-preparat-z-magnezem-wybrac-0DE6

Mózgi.pl to serwis, który dostarcza informacji na temat zdrowia, urody, żywienia i diety. Co go wyróżnia na tle podobnych portali? Artykuły w serwisie Mózgi opierają się na publikacjach naukowych (przy każdej informacji znajduje się jej źródło), a jednocześnie są napisane w bardzo przystępny i przejrzysty sposób. Co więcej, każdy czytelnik może zgłosić propozycję tematu do zbadania przez Researcherów serwisu.


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*