Olej kokosowy – cz.2

Naukowa i polityczna propaganda była skuteczna w uzyskaniu zainteresowania i przychylności opinii publicznej do wymiany olejów tropikalnych na tańszy olej sojowy, produkowany przez amerykańskich rolników. Opinia publiczna i komercyjny przemysł spożywczy popiera ideę, że wielonienasycone oleje roślinne, takie jak soja, szafran, i olej z kukurydzy, są dobre w redukcji stężenia cholesterolu całkowitego, duże lepsze niż olej kokosowy. Do roku 1990, konkurencja na rynku olejów jadalnych została praktycznie wyeliminowana. Eksporterzy olejów tropikalnych z Malezji i Filipin odpowiedzieli na tę metodą, nazwaniem jej “okrutną taktyką zastraszania” sprzedawanymi przez nich produktami.

Wspominając w tym miejscu o czymś takim jak olej kokosowy, warto pokrótce przedstawić jego najważniejsze zalety:

1. Olej kokosowy nie zamienia się w organizmie w tłuszcz.

W przeciwieństwie do wielu innych olejów roślinnych, olej kokosowy nie tuczy. Zawiera on średnio-trójglicerydy (MCT), które są dla organizmu łatwym paliwem do spalania, przez co jego nadmiar nie odkłada się w tłuszcz.

2. Olej kokosowy zwiększa twój metabolizm.

Olej ten jest szybciej spalany w twoim organizmie, przez co zwiększa metabolizm, co sprzyja utracie wagi. A ponieważ zwiększa metabolizm, pomaga organizmowi spalać tłuszcz bardziej efektywnie.

3. Jedną z najlepszych rzeczy, którą możemy bezpośrednio zafundować naszej skórze, jest właśnie olej kokosowy.

Olej ten daje chwilową ulgę na problemy skórne takie jak wysypka. To pomaga w leczeniu i przywracaniu skórze młodszego wyglądu.

4. Olej kokosowy jest jednym z najlepszych olejów do gotowania.

Ma wyższy punkt osiągania dymu niż na przykład oliwa z oliwek, co oznacza że może być stosowany w wyższych temperaturach gotowania.


1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*