Czy można jeść słodycze na keto diecie?

Wiele osób, które rozpoczyna swoją przygodę z dieta ketogeniczna, zadaje sobie pytanie, czy ograniczenie węglowodanów będzie oznaczało również rezygnację ze słodkości. Ketoza to radykalna zmiana diety i na początku może wydawać się trudna, a wyrzeczenie się ulubionych produktów stanowić nie lada wyzwanie. Przyjrzyjmy się zatem, czy słodycze na keto są zakazane?

Tradycyjne słodycze w diecie ketogenicznej

Podstawową zasadą diety ketogenicznej jest ograniczenie ilości przyjmowanych węglowodanów. Keto jadłospis zakłada zastąpienie ich tłuszczami i białkami w odpowiedniej proporcji. Jeśli przyjrzeć się etykietom popularnych słodkości zauważymy, że większość z nich składa się w 50-60% z węglowodanów, najczęściej cukrów prostych. Oznacza to niestety, przeważająca większość słodyczy dostępnych w supermarketach będziemy musieli odrzucić na czas trwania diety.

Spójrzmy na przykład na popularny batonik z karmelem i orzechami arachidowymi. Jeden snickers zawiera aż 60g węglowodanów, podczas gdy dieta ketogeniczna zazwyczaj dopuszcza jedynie spożycie 50g na dzień. Większe ilości będą powodowały skoki poziomu cukru we krwi, a w następstwie wyrzut insuliny przez trzustkę, czyli efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego.

Nie rezygnuj z ketozy

Jeśli obawiasz się, że nie będziesz w stanie wyrzec się zupełnie słodyczy w twojej diecie, a ketoza nie jest dla ciebie, możesz odetchnąć. Wciąż możesz je spożywać, jeśli tylko uda ci się zbilansować swoją keto dietę w taki sposób, by nie przekroczyć dopuszczalnego limitu węglowodanów. Będzie to o wiele prostsze, jeśli poznasz gamę produktów, które zastąpią sklepowe słodkości.

Słodycze na keto: usuń cukier z menu

Zastąp cukier w wypiekach erytrytolem. Jest to popularny słodzik, który nie ma kalorii i sprawdzi się idealnie w keto deserach. Niektórym może przeszkadzać lekki posmak tego słodzidła, zdrową altenatywą dla cukru może być więc takżę ksylitol. W jego przypadku mamy już do czynienia z większą ilością węglowodanów, ale wciąż będzie on dobrym zastępnikiem cukru w keto jadłospisie.

Słodycze na keto: pokochaj kokos

Kokos i jego pochodne świetnie sprawdzą się jeśli chcesz przygotować keto słodycze.
Zarówno kokosowy mus, mleczko jak i mąka z tego egzotycznego owocu pomogą stworzyć słodycze na keto. Możesz spróbować stworzyć domowe batoniki kokosowe z wiórków i mleczka, a następnie oblać je gorzką czekoladą, którą również możesz przyrządzić samodzielnie z czarnego kakao i oleju kokosowego z dodatkiem erytrytolu.

Keto ciasto, czyli sernik

Jeśli wciąż będziesz tęsknić za tradycyjnymi wypiekami, zdecyduj się na sernik. Puszysty twaróg w towarzystwie jaj i masła idealnie wpisze się w założenia keto deseru. Bez obaw możesz nim poczęstować swoich gości, którzy najprawdopodobniej nawet nie zauważą, że receptura została dostosowana.

Gotowe keto słodycze

A co jeśli nie masz czasu na samodzielne przygotowywanie słodyczy? Coraz więcej sklepów poszerza swój asortyment o słodycze dostosowane do diety ketogenicznej. Wśród nich znaleźć możemy batony proteinowe ze zwiększoną zawartością białka, ciasteczka czekoladowe oraz te na bazie orzechów z obniżoną zawartością cukru, a także gotowe mieszanki naleśnikowe. Te ostatnie możesz wykorzystać do stworzenia słodkiego śniadania albo keto deseru, dodając odrobinę dżemu owocowego bez cukru. Pamiętaj jedynie, żeby skrupulatnie czytać etykiety kupowanych produktów i zapisywać ilość przyjmowanych węglowodanów.

Keto jadłospis nie musi być nudny, ani pozbawiony słodkiego smaku. Jeśli zachowamy zdrowy rozsądek i umiar, możemy wciąż cieszyć się ulubionymi słodyczami, w nieco zdrowszej wersji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*