Jeżeli Twój sprzęt AGD uległ awarii, z pewnością poszukujesz serwisu, który szybko i skutecznie przeprowadzi naprawę urządzenia. Wybór firm, które oferują usługi serwisowe AGD, jest naprawdę szeroki; przed udaniem się do konkretnego serwisu, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Sprawdź, czym kierować się przy wyborze serwisu AGD – przedstawiamy kilka porad, które znacząco ułatwią to zadanie.
Doświadczenie pracowników
Naprawy sprzętów AGD nie należą do najprostszych, a ilość części sprawia, że już sama diagnostyka może być trudna. Dlatego tak ważne jest, aby serwisanci wykazywali się profesjonalizmem oraz dużym poziomem wiedzy. Doświadczenie pracowników również jest niezmiernie ważne – warto skontaktować się z serwisem, przejrzeć stronę internetową firmy, znaleźć opinie na jej temat. Jest to tak naprawdę najważniejsza kwestia i to od niej zależy, czy naprawa przebiegnie bezproblemowo, i czy jej efekty będą skuteczne.
Dostęp do części i wyposażenie
Warto zapytać pracownika serwisu, czy firma ma stały dostęp do części – czy to zamiennych, czy też oryginalnych. Jest to ważny punkt, od którego zależy czas naprawy. Może okazać się, że sprowadzenie danego podzespołu potrwa wiele tygodni, a my będziemy w nieskończoność czekać na nasz sprzęt AGD. Podobnie jest w przypadku wyposażenia – jeżeli dany serwis może pochwalić się bogatym wyposażeniem w profesjonalne narzędzia i sprzęt, który ułatwia przeprowadzenie diagnostyki oraz naprawy, jest to ogromny plus. Dzięki temu klient zyskuje pewność, że naprawa przebiegnie szybko i sprawnie, a efekty będą w 100% zadowalające.
Opinie znajomych oraz internautów
Poszukując profesjonalnego serwisu, warto zasięgnąć porady u naszych znajomych z okolicy. Może okazać się, że niedawno właśnie korzystali z usług firmy, która okazała się rzetelna i godna polecenia. Kolejnym sposobem na sprawdzenie serwisu jest oczywiście przeczytanie opinii w internecie o firmie. Dobry serwis AGD będzie miał w większości dobre oceny; rozbudowane recenzje to świetny wgląd w to, jak wyglądają prace serwisowe w konkretnej firmie, jak długi jest czas oczekiwania oraz jaki jest poziom jakości świadczonych usług. Warto pamiętać o tym, że niemal o każdej firmie znajdziemy kilka negatywnych opinii. Jeżeli są to pojedyncze przypadki, nie powinno nas to niepokoić, szczególnie teraz, gdy sieć zalewa fala hejtu.
Zakres usług i jasne zasady współpracy
Zakres usług, jaki świadczy serwis AGD, jest bardzo ważną kwestią, którą powinieneś wziąć pod uwagę. Niektóre serwisy specjalizują się tylko w pewnej grupie prac serwisowych, nie są w stanie przeprowadzić innych napraw, ponieważ nie posiadają odpowiedniego wyposażenia czy doświadczenia. Może się zatem okazać, że naprawa usterki, która dotyczy naszej lodówki lub piekarnika, wymaga bardziej specjalistycznych narzędzi, czy po prostu nie mieści się w kompetencjach pracowników danego serwisu. Dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się z serwisem AGD, przedstawienie rozmówcy naszego problemu – być może okaże się, że musimy szukać pomocy gdzie indziej. Jeżeli okaże się, że serwis podejmie się naprawy naszego sprzętu – zasady współpracy powinny zostać jasno określone.
Żadnych niedomówień
W profesjonalnym serwisie AGD pracownik będzie szybko umiał wstępnie oszacować koszt naprawy, przedstawi Ci cennik usług, a także opisze, jak będzie wyglądał cały proces naprawy. Zostaniesz poinformowany, ile dokładnie wyniesie koszt samej robocizny, a ile będziesz musiał zapłacić za części, które należy wymienić. Pracownik określi również, jak długo zajmie przeprowadzenie naprawy i wyznaczy konkretny termin odbioru sprzętu. Na stronie internetowej coraz większej ilości serwisów można znaleźć przydatne informacje o różnych rodzajach usterek oraz o objawach, jakie im towarzyszą. Dzięki temu klient może zorientować się mniej więcej, do jakiej awarii doszło w przypadku jego urządzenia. Przejrzystość i jasne zasady, chętnie udzielane informacje oraz dobry kontakt, świadczą o profesjonalizmie oraz rzetelności serwisu AGD.
Gwarancja niezawodności
To, czy serwis wystawia gwarancje na wykonane usługi, zależy wyłącznie od polityki danej firmy – nie ma takiego obowiązku, jest to kwestia dobrowolna. Dlatego warto zorientować się, czy wybrany przez nas serwis wystawia taką okresową gwarancję (np. roczną). Daje nam ona pewność, że po naprawie problem nie powróci np. po miesiącu – a nas narazi na dodatkowe koszty. Co więcej, jest to potwierdzenie umiejętności i rzetelności serwisantów. Często niestety zdarza się tak, że tylko objawy są chwilowo zatuszowane, a prawdziwa przyczyna usterki wciąż nie została naprawiona. Warto również dopytać, jak korzystać ze sprzętu, aby zapobiec w przyszłości awarii i uszkodzeniom różnych elementów.
Źródło zdjęcia: unsplash.com Licencja: https://unsplash.com/license
Dodaj komentarz